„Wywiad z Balladyną” – projekt uczniów klas 7d i 7b

# # #

„Wywiad z Balladyną” – projekt uczniów klas 7d i 7b

Uczniowie klas 7d i 7b wzięli udział w projekcie edukacyjnym pt. „Wywiad z Balladyną”. Celem tego przedsięwzięcia było połączenie wiedzy z zakresu literatury z kreatywnością
 i umiejętnościami dziennikarskimi. Młodzież miała okazję wcielić się w rolę dziennikarzy
i bohaterki jednej z najważniejszych postaci w polskim dramacie – Balladyny, głównej bohaterki tragedii Juliusza Słowackiego.

Projekt rozpoczął się od zapoznania uczniów z kontekstem literackim „Balladyny”
 i szczegółowym opracowaniem postaci, która stała się punktem wyjścia działań projektowych. Każdy z uczestników miał za zadanie przygotować się do wywiadu
 w sposób, który pozwoliłby mu w pełni oddać charakter i motywacje tej mrocznej bohaterki.

Podczas realizacji projektu uczniowie musieli zrozumieć psychologię postaci Balladyny – jej ambicje, pragnienie władzy oraz moralne dylematy, z jakimi boryka się w trakcie utworu. Z kolei młodzi dziennikarze musieli postarać się stworzyć pytania, które pozwolą wydobyć jak najwięcej informacji o jej życiu, decyzjach i konsekwencjach, które ponosi.

 „Wywiad z Balladyną” to projekt, który nie tylko pomógł uczniom lepiej zrozumieć literacką bohaterkę, ale także rozwijał ich umiejętności komunikacyjne, kreatywne myślenie oraz umiejętność pracy w zespole. Przeprowadzenie wywiadu z tak złożoną postacią jak Balladyna stanowiło wyzwanie, ale również inspirację do głębszej refleksji nad tematami, które pojawiają się w dziele Słowackiego – takimi jak ambicja, zbrodnia, władza i moralność.

Dzięki temu projektowi uczniowie nie tylko lepiej poznali tekst „Balladyny”, ale również nauczyli się, jak przekształcić literackie postacie w autentyczne, żywe rozmowy, które angażują wyobraźnię i pozwalają na głębsze zrozumienie literatury.

Projekt „Wywiad z Balladyną” okazał się nie tylko edukacyjnym sukcesem, ale również wspaniałą okazją do rozwijania pasji teatralnych i dziennikarskich uczniów klas 7d i 7b.

 

Poniżej prace: Barbary Prędkiej, Jagody Glińskiej, Michaliny Poterskiej, Matyldy Dźwig, Zofii Toluli i Marty Wojciech z klasy 7d oraz Mai Kruk i Antoniny Simon z klasy 7b. Zachęcam do obejrzenia i wysłuchania.

 

Dominika Ziemak

Natalia Wójkiewicz