Starożytny Rzym oczami uczniów

# # #

Starożytny Rzym oczami uczniów

Uczniowie klas 5a, 5c i 5e przed feriami na lekcjach historii wzięli udział w projekcie edukacyjnym, który zastąpił tradycyjny sprawdzian. Ich zadaniem było stworzenie w grupach kreatywnego i interaktywnego lapbooka – przewodnika po starożytnym Rzymie. Przez trzy lekcje uczniowie zgłębiali historię tego niezwykłego imperium, łącząc naukę z pracą zespołową i rozwijaniem zdolności artystycznych.

Lapbooki, pełne kolorowych map, rysunków, grafik i elementów interaktywnych, takich jak kieszonki, układanki czy ruchome części, prezentowały szeroki zakres tematów: od położenia geograficznego Rzymu i legendy o Romulusie i Remusie, przez funkcjonowanie republiki i początki cesarstwa, aż po największe osiągnięcia Rzymian w dziedzinie architektury, prawa i literatury oraz analizę przyczyn upadku imperium. Każda grupa miała okazję zaprezentować swoją pracę na forum klasy, co pozwoliło nie tylko podsumować zdobytą wiedzę, ale również wymienić się pomysłami i inspiracjami.

Projekt okazał się ogromnym sukcesem. Uczniowie nie tylko poszerzyli swoją wiedzę historyczną, ale również rozwinęli umiejętności pracy zespołowej – wspólnie dzielili się zadaniami, podejmowali decyzje i wspierali się nawzajem. Kreatywność i staranność, z jaką wykonano lapbooki, były imponujące, a możliwość publicznej prezentacji pozwoliła dzieciom doskonalić swoje zdolności komunikacyjne.

Takie projekty pokazują, że nauka historii może być pasjonującą przygodą, a łączenie wiedzy z kreatywnym działaniem przynosi doskonałe efekty. Gratulujemy wszystkim uczniom zaangażowania i wspaniałych pomysłów!

Lapbooki można podziwiać w sali historycznej.

 

Malwina Panek

Natalia Wójkiewicz